2011-01-04

Numero uno

Dags att börja blogga. Jag är en kille som tänker skriva om lite allt möjligt. Kanske om hur ängsliga vi har blivit, kanske om hur bra vi är, eller kanske om hur dumma vi är.

Mitt första inlägg kommer att behandla mitt liv en smula. Jag befinner mig i en situation som är lite prekär, inte mycket, men lite. Jag vill byta jobb. Efter ganska många år i min tidigare bransch så har jag hamnat i dilemmat "bliv vid din läst". Jag har inga större svårigheter att få jobb inom mitt gebit, men att byta bransch är tufft. Speciellt som jag vill pröva mina vingar inom reklambranschen. En mycket speciell bransch som inte släpper in vem som helst över tröskeln.  Inte mig i alla fall. :-)

I mitt fall handlar det mest om branschovana. Eller snarare, byråovana. Jag har aldrig jobbat på reklambyrå, men jag har jobbat inom branschen. Som frilans. Men utan byråerfarenhet får man inget jobb på byrå. Och där ligger mitt dilemma. Ett klassiskt moment 22 med andra ord.

Men nu skall vi inte bara gnälla. Vi kan prata om öl. 
Imorgon kommer jag att hålla i mitt livs första ölprovning. I samband med en pokerkväll så kommer jag och några vänner också att avnjuta några öl i ett gäng olika kategorier. I egenskap av "experten" i sammanhanget så har jag fått i uppgift att sätta samman en provning med en bred spridning av öltyper. Det kommer att bli tyskt, belgiskt, amerikanskt i stilarna, och veteöl, spontanjäst, ipa, rököl (se ovan) och stout i kategorierna. Återkommer om resultat och exakt vilka öl det handlar om.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar