2011-01-12

Xplodera mig 2011

Thåström 1991
Jag exploderar av tankar. Stå kvar eller gå? Springa blint framåt eller långsamt krypa tillbaka? Skapa nytt eller finjustera det jag har?

Jag längtar efter sammanhang, mening, vilja och utmaning. Jag suktar efter galenskap, kreativitet och glädje.

En kort information kanske är på sin plats. Min situation är i nuläget att jag är obelagd konsult. Lite udda i dessa tider kan tyckas, men en lång historia kort; jag är en udda fågel på mitt företag, jobbar i periferin av deras huvudområde. Hade jag som "alla" andra en LTH-, KTH-, CTH-utbildning (el dyl) så hade jag förstås inte varit obelagd. Men nu är jag det. Och mina tankar fortsätter att vandra.

Så jobb anyone? Förslag? Här finns en man i snudd på sina bästa år som läst lite sociologi, filosofi, engelska, svenska, retorik, oceanografi, media- och kommunikationsvetenskap och astronomi. Det jag läst mest av är biologi, zoologi och marinbiologi. Det jag läst senast är två kurser i copywriting. Berghs. Svenska och engelska. 

Min akademiska resumé i korthet.

Nu var det förstås inte tanken att den här bloggen skulle vara en arbetssökarblogg, men idag gick tankarna åt det hållet. Ni får ha överseende med att det blir såhär ibland. Spretigt, blandat, inkonsekvent. Precis som jag och mina tankar med andra ord.

Nä, om jag skulle ta och frosta av frysen istället...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar