2011-01-20

Photoshop

Hade en period när jag sysslade mycket med Photoshop. Kan sakna det lite idag, och jag borde ju när som helst kunna ta upp min lilla hobby igen, men tydligen kommer mina intressen i skov. Just nu har jag inte tålamod att greja så mycket med det helt enkelt.

Vet inte ens hur jag kom att tänka på det nu, men bloggen skapar energi och tankar. Allt kan ju inte vara politik, musik och allmänna funderingar. Jag postar lite bilder på gamla grejer helt enkelt.


En gammal amazon kan till exempel stylas lite.











 Två personer med nästan samma namn kan lätt förväxlas.









Skådisar som spelat diametralt olika roller kan få sina två rollkaraktärer sammansatta till en.





Blixtlås kan användas till mycket.








Ovanstående bilder utom amazonen har jag till och med tävlat med. På siten Worth1000 går dagligen tävlingar i Photoshop med olika teman. Check it out om ni känner för det.
Här är några fler bilder jag gjort för samma site:
Andra plats i tävlingen Extinct animals.
Andra plats i tävlingen When good clothes go bad.
Fjärde plats i tävlingen Time twisters.

Enjoy.

2 kommentarer:

  1. Fånigaste med den är att jag tog en vithajkäke, delade och speglade den så den blev symmetrisk klistrade in i grodbilden. Hela jobbet tog en kvart och jag blev tvåa totalt av 51 tävlande. De flesta andra ligger det åtskilliga timmar bakom. Om jag minns rätt så är Zippo och amazonen de som har flest timmar bakom sig.

    SvaraRadera